Wilsons Promontory National Park

If you prefer English, scroll down!

Heihopsti sulelised ja karvalised!

Hullemat asja pole, kui teistest varem üles ärgata ja siis üritada teha asju nii vaikselt kui võimalik. Ükskõik mida sa teed, see tundub olevat kõige valjem asi mida sa saad teha, ausõna. Laupäeval oli mul 5:45 äratus, sest ma sõitsin Wilsons Prom’i. Lõpuks sain ka mina linnast välja. Mitte et linnal midagi viga oleks, lihtsalt tore oli minna matkama ja telkima ja olla värskes õhus teiste noortega.

Igatähes, kuidas ma siis sinna üldse sattusin? Ma mingi hetk liitusin sellise Facebooki grupiga nagu Melbourne Au Pairs, kuhu kirjutavad teisedki minusugused oma plaane ja väljapakkumisi. Sattusin siis ühele postitusele peale, kus oli välja pakutud minna nädalavahetuseks matkama Wilsons Promontory rahvusparki ja kuna mul niikuinii polnud midagi siis plaanis, võtsin nö võimalusel kõrvust kinni.

Läksime sinna ühe ameeriklasega, kahe sakslasega ja ühe türklasega. Pidin olema rongijaama ees 7:10, kust edasi sõitsime Murrumbeena peatusesse, kus ootas ameeriklane meid autoga. Ja Wilsons Promontory, here we come.

Murrumbeenast Wilsons Promi poole sõites leidsime vahepeal toidupoe, kust ostsime lõuna-, õhtu-, ja hommikusöögi ning sealt põrutasime edasi. Kui kohale jõudsime, saime teada, et mõistlikum oleks tegelikult olnud broneerida üks teine campsite, kuna meie oma oli kõikidest asjadest umbes 30 kilomeetri kaugusel, aga saime õnneks ära vahetada. Park ise on päris suur, ja nagu Austraaliast ikka ootad, siis igal pool on märgid, et sõitke ettevaatlikult, kuna loomad võivad teele ette hüpata.

Kui teise telkimiskohta jõudsime, öeldi meile, et toitu ega hambapastat ei tohi hoida telkides, sest Vombatlased teevad telkidesse augud ja tulevad söövad toidu ära. Telgid püsti ja lõuna tehtud ning ära söödud, läksime edasi matkama. Nii ilus koht on! Mäed ja meri igal pool. Matkarajad on kilomeetrist 13 kilomeetrini. Tee peal võib kohata ka näiteks jänesvallabit, kes on sarnane kängurule, aga veidi pisem. Nägime päris mitut tükki – nad on nii armsad!

Käisime näiteks ühel 3 kilomeetri matkarajal. Mis see kolm kilomeetrit ikka on, eksole. Vale. See ainult üks mäkke üles ronimine ongi. Aga oh seda vaadet, see oli nii seda väärt!

Peale ilusate randade külastamist ja matkamist läksime tagasi telkimisplatsile, kui pimedaks hakkas minema. Nägime teepeal üks Vombatlast niisama ringi jalutamas. Kui enda telkide juurde jõudsime, hakkasime õhtust tegema. Üks taldrik oli wrapiga maas ja oh kes kohale ilmus ja seda sööma hakkas; kes muu kui ikka wombat. Nad on päris suured, noh, ma ei tea, 7 korda suurem kui rott, aga sama näoga. Ära ta ka ei läinud ning otsis veel toitu. Kuna meil oli pagasnik lahti ja prügi seal, üritas too meile sinna ka hüpata. Siis küll enam tore ja naljakas polnud.

Me vajusime suhteliselt kiiresti magama, kuna pikk töönädal oli seljataga ja natuke sai siiski matkatud ka. Hommik algas aga toredate Kookaburrade kisaga. Muidugi on 6:30 tore kuulata lindude kisa, mis kostub pigem nagu mingi haige naeruga või ahvide häälitsustega. Aga tegelikult polnud hullu midagi, pidime niikuinii varem ärkama, et enne vihma telgid pakitud saaks.

Muidu oli mul hästi tore ja te ei kujuta ette kui mõnus oli saada natukeseks päriselust eemale. Seltskonnaga mul vedas samuti. Sellest mul on muidugi kahju, et nad on paljudes kohtades juba reisinud, kus mulgi plaan on minna, kuna nad on olnud siin kõvasti kauem kui mina. Küll aga leian ma uued reisiseltskonnad!

Tegelikult andis see reis mulle selle õige Austraalia tunde. Selleks ma ju siia tulin, et näha kõike seda ilusat loodust ja kõiksugu loomi.

Olen siin nüüdseks olnud rohkem kui kuu aega. Aega lendab nii, et ise ka aru ei saa, aga eks see tööelu olegi selline. Vahepeal käis mul külas veel Emma ja varsti lähen minagi Adelaide’i (lennupiletid on juba soetatud!). Ootan pikkisilmi veel selliseid toredaid üritusi.

Mul rohkem nagu polegi vist midagi hetkel öelda, kuna enamik päevadest on mul ikka töö ja muidu vabal ajal käin ma lihtsalt linnas ringi hulkumas ja midagi tarka nagu teinud tegelikult polegi. Aga tegelikult on mul veel uut ja huvitavat plaanis. Sellest aga järgmises postituses.

Tsaupakaa

Maria

(P.S. ma lisan vahepeal pilte VSCO‘sse ja Instagrammi kah, võite silma peal hoida)

Hey guys!

I swear there’s nothing worse than waking up before others and trying to do everything as quietly as possible. It’s just not possible, everything is always too loud when others are asleep. I had to wake up at 5:45 AM on Saturday because I was going to Wilsons Prom. I finally got out of town. Not that there’s anything wrong with the city, it’s just that it’s fun to go out hiking and camping and being out in nature with people my age.

At some point I joined a Facebook group called Melbourne Au Pairs because how else am I supposed to make friends here. Someone posted something about wanting to go to Wilsons Promontory National Park and I jumped on it because I’ve been waiting for something like this anyway. Besides, I had nothing planned on the weekend so why not take the chance and explore more of Australia.

I had to be at the train station at 7:10 AM to go to Murrumbeena station where another girl was waiting for us with the car. Driving from Murrumbeena to Wilsons Prom, we stopped at a grocery store to buy our lunch, dinner and breakfast and the next stop was the National Park. We had to book a campsite beforehand but we had booked one that was around 30 km away from Tidal River, which was the place everything was. Thankfully we were able to change our campsite. We were warned about the wombats and how nothing edible (even toothpaste) was advised to keep in tents because they would literally bite/scratch a hole in the tent to eat the food.

After setting up the tents and making/eating lunch, we went exploring. We went to places like Norman Beach, Squeaky Beach and Mount Oberon. Absolutely stunning! Even though, at some point we had to walk 3 km up the mountain, the view was totally worth it. We also saw some wallabys – they’re the cutest, I tell you!

After hiking, we went back to the campsite, since it was getting dark anyway. We saw a wombat just casually walking around. So we got off the car and started making dinner and since someone had left a plate on the ground with a wrap, guess who showed up. That’s right! A bloody wombat.

So let me tell you, they are like giant rats. Might be cute and funny for the first five seconds but not after they try to jump into the trunk of your car because there’s some food/trash in there as well. Honestly, it’s a no from me. But then again, another experience. I had never actually seen a wombat, so it was cool nonetheless.

We actually fell asleep quite early since we all had a long week behind us and the hike was tiring as well.  But let me tell you, there’s nothing like waking up 6:30 AM because the Kookaburras decided to scream their lunges out, haha. Their voices remind me of monkeys screaming. Or some really weird laugh. But I wasn’t too bummed out because we had to pack up before it started to rain anyway.

Altogether I had fun. And the people were great. This is what I imagined Australia would be like. All of that beautiful nature! And it was great to get out of town and away from „real life“. I was sort of disappointed because the other girls had already gone to all of the places I also want to visit at some point, since they’ve been here longer than I have. But those trips will come, just with other people.

So I’ve been in Australia for more than a month. It doesn’t feel like it but time flies when you’re always working, haha. Also, Emma visited me a few weeks ago and I’m going to Adelaide in June as well, so that’s definitely worth the wait!

I feel like there’s nothing more to say, since most of the days are quite the same and on the weekends I just go wander around the city but I do have some fun things planned. But I’ll tell you about them in the next post.

Talk to you soon!

Maria

(P.S. I sometimes add pictures on VSCO and Instagram as well, so you can keep an eye out for those)