Adelaide vol 1 & Adelaide vol 2

If you prefer English, scroll down!

Heihopsti sulelised ja karvalised

Ma tegelikult käisin juba juuni alguses Adelaides, aga kuna mul oli seal tohutult tore, siis käisin see nädalavahetus ka. Ausõna ma olen päris kindel, et mul pole kunagi olnud nii kahju olnud kuskilt lahkuda, kui sealt. Ma arvan, et see on enamjaolt inimeste tõttu, sest ma usun, et inimesed teevad selle koha selliseks nagu ta on, aga Adelaide meenutab mulle natuke Eestimaad ka.

Melbourne on tore linn, aga väga suur võrreldes Tallinnaga. Neli miljonit inimest ei anna võrrelda 400 000 inimesega. Aga asi polegi isegi niivõrd kuivõrd selles suuruses, vaid pigem selles, et Adelaides on mõlemat, nii linna kui maad. See on nii tohutult roheline, inimesed on kenamad ja rahulikum on olla.

Juunis oli mul tegevust veidike rohkem, kuna seal olin ma kolm päeva (pikk nädalavahetus oli) ning see nädalavahetus (mis just oli) meil väga ilmaga ei vedanud (niikuinii tõin mina Melbourne’i ilma endaga kaasa, sest eelnevalt oli seal mingi hetk 22 kraadi, aga kui mina tulin oli 12 kraadi ja vihm). Aga see ei tähenda, et mul oleks olnud vähem lõbus.

Ma ei teagi tegelikult millest alustada. Juunis näitas Emma mulle nii Adelaide’i ööelu kui ka viis mind Clealand Wildlife Parki känguruid ja koaalasid paitama. Mul ausõna ei ole sõnu hahah, nii vahvad loomakesed. Ja nii pehmed. Saime känguru toitu kah veel kahepeale, et neid toita. Kas ma võiksin igavesti känguruid professionaalselt sööta?!

Hiljem ostsime igasugust austraalia komme, šokolaade jms tähtsaid asju, mida ma proovida saaks, sest noh, kui ma juba siin olen, siis pean ikka õiget kultuuri tundma õppima haha. Phoebe ja Andre (Emma sõbrad) tulid ka külla ja noh, panid mind Vegemite’i proovima (mis ausõna ei ole tegelikult nii hull, kui inimesed räägivad, kõik söövad seda lihtsalt valesti. Õige viis on sai ära röstida, panna võid peale ja siis väga õhuke kiht vegemite’i peale panna, mitte lusikaga seda proovida). Ja siis vaatasime austraalia filme. Järgmine hommik matkasime Mount Loftys ja sõime seal hommikusööki ning õhtul juba pidin tagasi Melbourne’i sõitma. Ühesõnaga, hästi produktiivne (ja hästi-hästi vahva) pikk nädalavahetus.

Mitte üle hüpates sellest kuust ajast, mis möödus päris kiiresti, oli mul ka tegemist. Käisime Claire’i ja Annaga (ja kahe prantsuse au pairiga) Mornington Peninsulas. Ilus koht oli, aga ausaltöeldes polnud meil kolmekesi väga lõbus, sest need prantsuse tšikid tahtsid ainult ühest kohast teise autoga sõita ja pilte teha, aga me oleks pigem olnud ühes või teises kohas veidike kauem ja matkanud, aga noh mis seal ikka. Ega alati ei vea reisikaaslastega.

Kahjuks pidi Claire tagasi koju minema, kuna tal hakkab varsti ülikool pihta. Kõigil kolmel meil oli päris kurb, sest me saime nii hästi läbi, nii et enne seda käisime veel viimast korda koos linnas ja järgmine päev lõunat söömas. Üheksa päeva pärast läheb Anna ka koju. Ma olen veits nõmedas olukorras, sest kõik mu head sõbrad kas lahkuvad või on teises linnas. Ja noh, hetkel ma ei viitsi uusi inimesi hakata otsima (mitte, et mul midagi nende vastu oleks), kuna ma olen juba leidnud endale need inimesed, kellega ma tahan aega veeta ja see on mugav. Aga mis seal ikka teha, elu on juba kord selline.

Seda uut Adelaide’i sõitu ootasin ma pikkisilmi. See nädalavahetus tuli tegelikult päris kiiresti ja läks veel kiiremini. Emma ja Phoebe tulid mulle kahekesi lennujaama kohviga vastu (sest mul oli äratus 5:10 hommikul) ja sealt edasi sõitsime Victor Harborile vaale vaatama (keda me tegelikult ei näinud). Ilus koht oli, no mulle nii meeldib ikka Adelaide. Road trip sinna oli ka nii vahva, teate küll see tunne, kui oled koos inimestega, kes sulle korda lähevad, muusika kõrvades, kõik on hea, elu on ilus. Tagasi tulles tegime kiire lõunapausi ja peale seda läksime Emma juurde ja veetsime seal veidike aega, enne kui linna läksime.

Kõik mis ma Adelaide’s alati teen, tuleb mulle üllatusena, kuna Emmale meeldib üllatusi teha. Ta ei ütle mulle kunagi mida me teeme. Ma olin talle juba nädalate kaupa rääkinud, kuidas mul täielik jõulutunne (kuna siin on meil ju talv, kraadid miinustesse küll ei lähe, aga jahe ja vihmane on küll). Niisiis, nad viisid mu jõuluturule uisutama! Ja pealekauba jõime hõõgveini ja sõime hapukapsast (hotdogiga koos hahaha).

Järgmise päeva hommikut alustasime pannkookide küpsetamisega (kuna mul Tallinnas oli alati iga pühapäev pannkoogihommik ja siin austraalias tavaliselt ei ole). Kuna terve päev sadas vihma, siis otsustasime, et küpsetame kaneelirulle (Emma polnud kunagi varem kaneelirulle söönud, bless her soul. Ta reaktsioon oli nii armas – „Oh my god. I’m eating christmas“) Pool aega üldse olime ilma elektrita, aga ega meil erilist vahet ei olnud, tore oli ikka.

Tagasisõit Melbourne’i oli samamoodi emotsionaalselt raske, nagu eelmine kordki.  Ma olen vist seda juba 100 korda inimestele rääkinud, aga see on see tunne, et sa tead, et mingi hetk on see hüvastijätt päriselt, mitte kuuks või paariks. Eesti on mul alati kodu, võib-olla sellepärast polnudki mul raske lahkuda Tallinnast, kuna ma tean, et ma saan alati tagasi minna. Siin on see veidike teistmoodi.

Üheksa päeva pärast sõidan ma viieks päevaks Cairns’i ning loodetavasti sõidame sellel kuul Great Ocean Road’i. Tegemist nagu on, aga muidu on päris töine kogu aeg. Aeg ikka läheb nii kiiresti.

Tervitan

Maria

(P.S. tuletan meelde, et pilte postitan VSCO’sse ja Instagrammi tihedamini, kui blogi pean, nii et hoidke silma peal)

adelaide 303
Kõiksugu erinevaid austraalia snäkke. Osad asjad pildilt puudu kah. (P.S. TimTams ei ole nii head kui kõik räägivad)/Almost all of the aussie snacks that we bought (P.S. TimTams are overrated. I did like the caramel ones though)
Processed with VSCO with hb2 preset
Esimene kord kui koaalale pai sain teha (nad on nii pehmed)/Firts time ever petting a koala (they’re so soft!)

adelaide 572Processed with VSCO with hb2 preset

adelaide 656
Paps enne kui ma austraaliasse tulin: “ükskõik mida sa teed, ära kängurut ärrita”/Dad before I came to Australia: “whatever you do, do not irritate a kangaroo”
adelaide 155
Emma

adelaide 666adelaide 667adelaide 671

adelaide 675
Vaade Mount Loftylt/The view from Mount Lofty
adelaide 678
Maailma suurim mänguhobune ja mina/Me and the worlds biggest toy horse

Processed with VSCO with hb2 preset

Processed with VSCO with hb2 preset

DSC_0015
Phoebe&Emma
DSC_0047
Vaale otsimas/Looking for whales
Processed with VSCO with hb1 preset
Mornington Peninsula
Processed with VSCO with hb2 preset
Mornington Peninsula
Processed with VSCO with hb2 preset
Mornington Peninsula
Processed with VSCO with hb2 preset
Mornington Peninsula
Processed with VSCO with hb2 preset
Mornington Peninsula
Processed with VSCO with hb2 preset
Kas ma võiks terve elu kängurid toita?/Can I  feed kangaroos forever?

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with hb2 preset
Kaneelisaiu valmistamas/Making cinnamon buns
Processed with VSCO with hb1 preset
Talveturg/Winter market

Hey!

I actually already went to Adelaide in June but since I had so much fun i booked myself another flight there. I swear I’ve never been this sad leaving a place before. I think it’s mostly because of the people. I do believe the people make the place, you know. But it also reminds me a little bit of Estonia.

I mean yeah, sure, Melbourne is a cool city but it’s really big compared to Tallinn. 4 million people vs 400 000 people. Can’t really compare. To be fair I don’t even think it’s about the size of the city, it’s not like Adelaide is very small or anything. But while Melbourne gives that big city feeling with the massive buildings, Adelaide has both, the countryside and the city life. I guess it’s a bit more peaceful.

Since I went there for the long weekend, we had a lot planned (correction – Emma had a lot planned, she never tells me anything). Besides showing me the nightlife (which was surprisingly different to Melbourne’s nightlife), she also took me to the Clealand Wildlife Park to see koalas and kangaroos. And can I just say – at least now I know what I’m gonna be doing for the rest of my life. Feeding kangaroos.

We also visited the famous Foodland (I mean how could we not, it’s the best supermarket in the world) and got ourselves a ton of Australian foods.  Phoebe and Andre (Emma’s friends) came over and made me watch Muriel’s Wedding and made me eat vegemite (which honestly isn’t that bad, everyone just eats it the wrong way. The right way to eat vegemite is to toast the bread, put butter on it and spread a very thin layer of vegemite on top). We hiked Mount Lofty the next morning, had brekky there, went to the botanical garden later on and the same evening i was already on a plane back to Melbourne.

Back in Melbourne Claire, Anna and I went to Mornington Peninsula with two French girls. It was a beautiful place and all but we didn’t have much fun because those two French girls were the kind of people who you’d not want to go on a trip with. They just wanted to drive from one place to another and take pictures while we would have actually preferred to spend time in fewer places and take our time there, hike and all that. But they had the car so there was not much we could do. You can’t always win (but that’s okay).

Unfortunately Claire had to go back to Alaska so all of us were pretty sad because we got along really well. So before she left we went out to Fitzroy (which is where all the young people go to in Melbourne haha) and had lunch the next day. Anna’s leaving in 9 days as well. Everyone I get along with really well is either leaving or living in a different state which is pretty sad haha. And it’s not that I mind meeting new people or anything, it’s just that once I get really comfortable with some people I find myself lacking in motivation to find new people to hang out with. But what can you do, life’s like that.

I was waiting eagerly for the new trip to Adelaide. The weekend came pretty quick and went by even quicker. Emma and Phoebe picked me up in the airport and gave me a big cup of (overpriced airport) coffee (because I had to wake up at 5:10 am) and from there on we drove to Victor Harbor. It was supposed to be whale watching season but we saw no whales (yes Emma, I’m still disappointed, I will never let that go). No but in all honesty, I still had so much fun. And Adelaide is just so beautiful. After that we grabbed a quick lunch and made our way to Emma’s place and stayed there for a little while.

Everything I do in Adelaidie always comes as a surprise to me because Emma really likes surprising me. She literally never tells me anything about what we’re doing. Anyway, for the last couple of weeks I’d been going on and on about how it feels like christmas (because it’s winter here – lucky me, getting two winters) so they took me to a winter market for ice skating and mulled wine! Oh and we totally ate sauerkraut as well. And last week I had some black pudding. I swear I have never had this much christmas food in July before.

We started the next morning with pancakes (because back home in Estonia Sunday morning was always pancake morning). And since it was raining we decided to just stay inside the whole day and make cinnamon buns (Emma had never tried cinnamon buns before, bless her soul. „Oh my god. I’m eating Christmas“).

Going back to Melbourne was pretty much as difficult as the first time. I’m pretty sure I’ve told this about 100 times already but the reason why I wasn’t this sad leaving Estonia is because Estonia will always be my home. I can always go back. But here, you sort of know that there’s going to be that one time  when you’re going to  have to say goodbye for the last time. And that just makes everything so sad.

I’m going to Cairns in nine days and hopefully I’ll be doing the Great Ocean Road this month as well (it’s already August??). Otherwise everything’s pretty much the same.

(P.S. I’ll remind you that sometimes I add pictures on VSCO and Instagram as well, so you can keep an eye out for those)

Leave a Reply

