Päev pärast Perth’i/A day after Perth

If you prefer English, scroll down.

Hei

Ma olen saanud kuidagi ümber nurga hiilida ja inimestele rääkida, et ma olen siiamaani Melbourne’is au pair. Tegelikult pole ma seal olnud juba alates Novembri algusest. Las ma nüüd seletan kõik algusest ära.

Juuni alguses, kui ma esimest korda Adelaide’is käisin, siis tärkas mulle nii öelda mõte, et oh, äkki tahaks jääda siia kauemaks. Ma andsin endale umbes kuu aega, et mõelda kas see on ikka sajaprotsendiliselt see mida  ma tahan teha. Kuu aega hiljem oli mul ikka veel seesama soov, aga juba veidi suurem kui alguses. Niisiis, võtsin julguse kokku ja rääkisin oma host-vanematega. Peale veidi pikemat protsessi ja läbiarutamist oli Novembriks uus au pair olemas.

Kes veel ei tea, et kui sa soovid Austraaliasse teiseks aastaks jääda, siis on kohustuslik teha kolm kalendri kuud või 88 päeva farmitööd. Pole sellest mittemingisugust pääsu. Selle vastu mul tegelikult pole midagi, ma sajaprotsendiliselt toetan ideed, et inimesed, kes tahavad teise aasta viisat, peaksid andma Austraaliale midagi tagasi, aga samas ma olen kuulnud nii palju kohutavaid jutte, kuidas bäkpäkkereid koheldakse ja kõik see maksude jama (kui palju keegi maksu maksab ja mida keegi tagasi saab või ei saa jne), see paneb ikka kahtlema küll, kas ma ikka tahan või ei taha seda teha. Lõppudelõpuks sa tegelikult ei tea kuhu farmi sa satud ja kuidas sind koheldakse. See on üks suur lotomäng.

Kuna ma teen seda praktiliselt viimasel minutil, siis algselt otsisin ma farmitööd novembriks, et ära teha üks kuu, et ma ei peaks nii täiesti viimaseks minutiks seda jätma, aga ausalt  öeldes, keegi väga ei taha sind ainult kuuks ajaks ja ma ei saanud ka keset detsembrit kuhugi minna, sest selleks ajaks oli mul juba ammu reis Emmaga plaanitud ning ma ei saanud seda ka ära jätta. Asi lõppes sellega, et ma ei leidnud midagi, kuna a) ma ei tahtnud teha tükitööd – 3$ ämber/kast kirrstomatite eest? Kes teab kui suured need ämbrid on b) osad farmid ütlesid, et nad iga nädal võtavad kolm tundi su palgast endale ja annavad selle tagasi, kui sa teed oma 88 päeva ära – ehk halloo, sa ei näe kunagi seda raha c) mina ei olnud sobiv kandidaat. Ehk novembri alguses sõitsin ma Adelaide mittemingisuguse töö ega plaaniga.

Ma lendasin Adelaide’i päev pärast kui ma Pethist tagasi Melbsi lendasin. Pakkisin kiirelt oma asjad, käisin Eliniga söömas, ütlesin oma hüvastijätud kõigiga ja järgmine hommik olin juba teel lennujaama.

Kell 6 hommikul, 10 minutit enne kui ma lennujaama jõudsin, sain lennufirmalt sõnumi, et meie lend jäeti ära ning järgmine lend on 15:40. See on see, kui sa lendad odavlennufirmaga. Üheksa tundi lennujaamas ootamist. Linna tagasi ei tahtnud ka minna, kuna mul ju suur seljakott seljas ja pilet linna ja tagasi oli 38$. Polnud just kõige meeldivamad 9 tundi lennujaamas.

Mu uus lend oli teise lennufirmaga, mis tähendas, et see oli teises terminalis. Läksin siis otsejoones küsima, millal ma check in’i saan teha, sest mul oli 17 kilone seljakott seljas ja ma tahtsin sellest vähemalt lahti saada. Seletasin ära, mis värk oli ja nad ütlesid mulle et tigerair ei olnud nimesid veel üle kandnud Virgin Airlines’ile ja ma peaksin ootama veel ühe tunni ning küsima siis. Ma ausõna ei tea mitu korda ma täpselt sama vestlust pidasin selle 9 tunni jooksul.

Ma läksin check in’i umbes iga tunni tagant ja mu vestlused olid enamjaolt alati sellised:

Mina: *Seletan ära mis juhtus*

Inimene check in’ist: „Mis kell su lend on?“

Mina: „Eee, 3:40 ma avan. Jah, 3:40“

Tema: „3:40 PM?! Kurat!“

Mina: „Jah, ma olin umbes 15 minuti kaugusel lennujaamast, kui tigerairilt sõnumi sain.“

Tema: „Oh jumal“

Mina: *Naeran*

Tema: Ei, kahjuks sa ei saa veel check in’i teha, nad saadavad ikka veel nimesid üle. Aga sul on veel *hakkab näppude peal arvutama* 5 tundi jäänud haha!

Üleüldiselt olid selle lennufirma inimesed palju palju kenamad kui tigerair’i omad, nii et vähemalt sellega vedas. Üks tore mees check in’ist ütles, et ma tuleks tagasi tunni pärast ja tuleks otsjoones tema juurde, et ma ei peaks järjekorras ootama. Aga iga kord oli sama jutt. Üks hetk öeldi mulle küll, et üks teine tüdruk oli täpselt samas olukorras kui mina. Vähemalt olid järgmised paar tundi mul seltskonnas, mitte üksi. Käisime teises terminalis, kus me targemaks ei saanud ja lisaks sellele olid nad ka väga ebaviisakad.

Kaks või kolm tundi enne lendu, mina ikka veel oma suure seljakotiga, ei olnud meil ikka mitee mingisugust edusammu, kõik rääkisid ikka täpselt sama juttu, nii et me otsustasime minna lennujaama pubisse. Ma polnud midagi söönud alates kella 5 hommikul, nii et ma olin väga näljane, aga kes tahab süüa lennujaamas, kus kõik on ülehinnatud ja hullult kallis. Ma sain lõpuks oma koti ära anda umbes tund enne lendu ja teel Adelaide me praktiliselt ainult magasime.

Ma hetkel jätan vahele need (peaaegu) 2 kuud Adelaide’is, kuna muidu läheks see postitus väga pikaks. Ma kirjutan sellest hiljem. Ma hetkel olen Stanthorpe’is, Queenslandis, kus ma töötan õunafarmis. Esimesed 5-6 nädalat hõrendasime puid ja nüüd korjame õunu. Raske on, aga samas pole kõige hullem, mida me teha saame.

P.S. ma ei rääkinud teile ainult ühel põhjusel. mingipärast ma mõnikord kardan asjade ära sõnumist. Aga ma hoian nüüd teid asjadega kursis.

Maria

Processed with VSCO with hb1 preset

Hey,

So I have somehow managed to keep up the act that I’m still working as an au pair in Melbourne. I actually haven’t since the beginning of November. Now let me explain.

Back in June, after my first visit to Adelaide, I realised I might want to stay for another year. I gave myself a month to think about it, just so it wouldn’t be a rushed desicion or anything but after a month I was still so sure I wanted to stay, I had to talk to my host parents about it. After somewhat of a long process of talking about whether I could go or no, they found another au pair starting in November.

To get the second working holiday visa in Australia it is mandatory to do 3 calendar months or 88 days of farm work. There is no way out of it, which fair enough, I think it’s important us, backpackers give something back to the country. Unfortunately there are so many sotries of backpackers being mistreated, it’s quite scary. In the end you’re never really sure of what kind of a farm you’re gonna land on, it’s mostly luck.

Since I’m really doing it last minute, I was desperately looking for a job in November so I could do at least a month (so it wouldn’t be so last minute) but the truth is, no one really wants you for a month. I unfortunately couldn’t work in the middle of December because I had already planned a trip with Emma and had booked everything and I really couldn’t cancel. But after looking and looking, I didn’t really find anything that seemed legit (I also didn’t really want piece rate. 3$ for a bucket of cherry tomatoes? God knows how big the buckets are actually going to be. That’s slave work) or that a farm that wanted me, I just ended up flying to Adelaide with no work whatsoever (hoping I was going to find something in SA).

I flew to Adelaide a day after I had flown to Melbourne from Perth. The night back in Melbs, I finished packing and met up with Elin for the last time, went to dinner and said our goodbyes (which was sad).

Funny story with me flying back to Adelaide though (not funny at all, I wanted to scream most of the time). So 10 minutes away from the airport, at 6 AM, I received a text from tigerair saying my flight was cancelled and my next flight would be 3:40 PM. Now mind you, that is 9 hours of waiting at the airport and I didn’t want to go back to the city with my backpack, and pay 38$ so I decided just to wait there. Worst 9 hours of my life (except not really, I’m being dramatic. It was awful though).

Since I was moved to Virgin Airlines, I went straight to the service desk to ask what’s up with the whole situation and when I could check in (i just wanted to get rid of the bag). They told me tigerair hadn’t sent over the names of the people boarding on that plane and to wait an hour, give or take. And that happened to me so many times during the 9 hours there so therefore half the time I wanted to cry and the other half just get drunk. I didn’t do either.

I kept going to check in every hour or so and usually the conversations I had with people were quite similar.

Example:

me: *explains the situation*

check in person: What time is your flight?

me: Umm, 3:40 I think. Yeah, 3:40

him: 3:40 PM? Shit!

me: Yeah I was like 15 minutes away from the airport when I got the message

him: Oh god

me: Yeah hahaha!

him: No, you can’t check in just yet, they’re still processing. But what, you’ve got like.. *starts counting on fingers*.. like 5 more hours left hahaha

There was one really nice check in guy who told me to come back to him in an hour and just go straight to him, cut the line and all. Anyways, after however many hours waiting they told me there was another girl exactly in my situation. I went to the other terminal with her, where tigerair was and we didn’t get any smarter than we already were and in addition to that they were also being extremely rude.

Two or three hours before  the flight, mind you I was still with my hugeass backpack, we hadn’t still been able to check in so we went straight to a pub and got food and drinks. I hadn’t had anything to eat since 5 AM so I was basically starving (but who in the world wants to spend money on overpriced airport foods) and since I was basically done with the whole day I just said fuck it and got some good old pub food. We finally got checked in maybe an hour before our flight (!) and on our way to Adelaide we both just slept.

I’m going to skip the whole 2 months in Adelaide just for this post, I will write about it later though. I am currently in Stanthorpe, Queensland working on an apple farm. We were  thinning apple trees for the longest time but we’re doing picking now. It’s tough but it isn’t the worst that I could be doing. I’ve been here for a month now I think so we’ll see how I’ll last.

P.S. it’s not that I really didn’t want to tell you that I had decided to do this, I sometimes get funny with stuff like this though. I was afraid I was going to jinx it. I’ll keep you updated how everything goes.

Maria

 

Leave a Reply

