Otsused/Decisions

If you prefer English, scroll down.

Hei, hei

P.S. Ma hetkel kolisin, ja nüüd ei saa jälle postitada ma ei tea kui kaua, sest mul pole uues kohas wifit, aga postitan nii tihti kui saan (kui wifit leian)

—–

Ma agasin väga halvasti esimesel ööl, aga enamik inimestel on see probleem. Närvis olin terve öö ja siis kui hommikul bussi peale sain olin veel rohkem närvis, sest üks kutt kes mu kõrval istus, küsis minult kas see mul esimene farm. Mina siis ütlesin, et jah on küll, millepeale tema ütles “edu sellega, see on sitt.” Palun inimesed, miks on vaja mind nii närvi ajada enne esimest tööpäeva. Laske elada.

Esimesed nädalad olid tööl päris okei, suhteliselt igav, aga tehtav. Paaril esimesel nädalal me õhendasime puid (ehk võtsime puudelt paljud õunad ära, et teistel õunadel oleks lihtsam kasvada ja meil oleks hiljem lihtsam korjata). Tegelikult mõtlesin vahepeal, et l’hen täitsa hulluks, sest kõik olid oma ridadel, me ei saanud kellegagi rääkida, ega muusikat kuulata, ehk olime lihtsalt 7 tundi oma mõtetega (välja arvatud lõunat süües). Veidi saime pläkutada siis, kui järelvaataja tuli vaatama, kas me ikka tööd teeme, aga muidu vaikus.

Järelvaataja oli suht okei, farmi omanik aga hullult rõve mees. Ta ei rääkinud bäkpäkkeritega peaagu kunagi (isegi ei teretanud), oli 24/7 oma ATV peal, sigarett suus, ja noh, veidi nägi välja nagu lööb kodus oma naist.

Noh, töö polnud hull, aga ma olin küll masenduses. Esiteks polnud mul esialgu ühtegi sõpra seal. Ma saabusin ju täitsa üksi ja kõik inimesed olid juba gruppides. Eestlaste gruppi ka väga ei sobinud, sest nad olid alati ninapidi kõik koos ja alatasa grupis (kaks vahvat eesti neiut küll vahepeal minuga rääkisid). Ütleme nii, et 90% inimestest, kes hostelis olid, olid UKst ja nad said ise ka koheselt läbi. Mina olin ka selline inimene, kellel alguses on raskusi inimestega suhtlema hakata ning suures grupis ei oska ka olla, nii et eks ma seal lihtsalt olin iseenda sõber lol.

Teiseks meil oli kogu aeg suur negatiivne vibe seal. Enne kui mina Stanthorpe’i saabusin, selles farmis kus mina töötasin pandi kõik tükitöö peale (1$ poole puu pealt) ja lõpuks vallandati nad kõik ehk me kõik kartsime, et meiega juhtub sama.

Ja issand jumal, ma olin emotsionaalselt väsinud kogu aeg, sest alatihti rääkisime sellest, kas meie pabebrile kirjutatakse alla 3 kuud või 88 päeva, kuna me ei teinud piisavalt tunde tööd nädalas ja kõik inimesed rääkisid erinevaid asju. Kiirelt seletan lahti, sest ma ei mäleta, kas ma enne mainisin või ei, aga sa pead tegema kas 3 kalendri kuud farmitööd ühes farmis, aga pead piisavalt tunde nädalas töötama (oli vist 35h-40h) või teed 88 päeva tööd, aga võid nö farmist farmi hüpata. Ehk mina tegin 3 kalendrikuud, kuna mul ei olnud piisavalt aega, et teha 88 päeva, ma olin kogu aeg stressis, kas ma saan oma päevad kirja või ei.

Ma lihtsalt ei osanud kuidagi olla ega kuidagi käituda, ehk ma lihtsalt olin – ei tahtnud midagi loota, aga alla ka tahtnud anda (tegelikult paar korda mõtlesin küll, et suva, ma ostan lennupiletid koju ära ja naudin oma viimaseid kuid Austraalias. Vähemalt kolm korda otsustasin ümber, nii mul endal kui ka mu sõpradel ja vanematel oli juba kõrini sellest, mida ma otsustan, aga ma ei saanud kuidagi moodi rahu, ükskõik mis otsuse ma tegin. Lõpuks emps ütles mulle, et kui ma ei proovi ma ei saa kunagi teada ning jään alati mõtlema selle üle, et mis siis saab kui oleks jäänud ja teinud oma 3 kuud ära. Nii et tegin nii, nagu ema soovitas ja jäin).

adelaide to stanthorpe 1092

Hey hey hey

P.S. Just wanted to let you know I moved and cannot regularly post stuff because I have no wifi. I will try my best to write a couple of posts at once and post them whenever I do get wifi.

——-

My first day – well, first of all I slept like shit. Nerves and all. And then, basically as soon as I got on the bus, this guy next to me asked me if it’s my first farm, so I said yes and I kid you not, as soon as he said “good luck, cause it’s shit” I thought I was going to cry. Honestly can people stop trying to freak me out before I even get there and see what it’s like myself.

To my surprise, the first couple of weeks were fine workwise. It was boring as hell but manageable. We started off with thinning the trees, which basically means removing a bunch of apples from the trees so it would be easier for the other apples to grow and it’d be easier for us to pick them later. We started with everyone being on their own row so we couldn’t talk to anyone nor could we listen to music so it was basically 7 hours of silence and being with your own thoughts. We did have a supervisor we could talk to whenever he came to check up on you though. He was alright, like I got along with him just fine (he just hated men for some reason).

Now the big boss himself was a massive dick (and I’ll explain why later on in other posts). He basically never spoke to the backpackers, was only on his quad bike (which you could hear from a mile away) with a cigarette in his mouth, and no offence, he looked like he beat his wife.

But even though the job wasn’t as bad as I thought it was going to be, I was miserable. First of all, I had no friends there. When I first arrived, everyone seemed to already be in some sort of groups and I was all alone. I didn’t fit in with the Estonians at the hostel because they were always in a group and I felt awkward around them. And then, the majority of the people on my farm were English and I felt as if I didn’t really fit in with them either. Besides, I’m always bad with talking to people in the beginning and I don’t know how to handle crowds. And I always tend to be quiet at first but once you get to know me I do not know how to shut up.

And secondly there was just a massive negative vibe going around on our farm. So basically before I arrived to Stanthorpe, there were a bunch of people on our farm that got put on piece rate (1$ per half a tree, some people weren’t even getting 5$ an hour because the trees were massive) and eventually ended up getting sacked. So we were all terrified of that happening to us and felt like we were playing with knives.

And oh my god, what made me so emotionally exhausted all the time was the question “is it 3 months or 88 days”. So basically, who has never had to deal with the whole getting your second working holiday visa situation, here’s the deal – three months‘ means three ‘calendar’ months or 88 days. Applicants whose work is equivalent to full time employment may count weekends in the 88 day period. However, if the applicant’s work is not equivalent to full time employment, for example, part time or casual, they may only count the full days actually worked.

We heard so many different answers to our questions, some people said we have to do 88 days (which I didn’t have time to do) and some people said it was 3 calendar months. We were worried we weren’t getting enough hours to qualify for the 3 months so everyone talking about the whole situation made me want to pack my things and leave. Most of the time, I generally just didn’t know how to feel, like I wasn’t exactly hoping for anything but I also didn’t want to give up (I actually did want to give up a couple of times – I was constantly choosing between staying and leaving. I was 100% ready to book my flights back home and just enjoy the rest of my time in Australia. Me, my friends and my parents were all sick and tired of me constantly going between the thoughts of going home and staying. But eventually mum told me if I’m not going to try I will never know and it’s going to bother me for the rest of the days so I took her advice and stayed).

Maria

 

Leave a Reply

