Farmitöö plussid ja miinused (+ pildid sellest ajast)/Pros and cons of farm work (+ pictures from that time)

If you prefer English, scroll down.

Heihopsti, andestust, ma olen laisk olnud.

P.S. Ma ausaltöeldes soovitan pigem lugeda seda inglise keelset postitust, sest mul seal tavaliselt rohkem kirjutatud.

Ma olen vist mingi pool aastat maas oma postitustega, aga ma veel täitsa alla pole andnud. Ma mõtlesin küll, et teen mitu väiksemat postitust farmitöö kohta, aga no absoluutselt viitsimist pole, nii et mis siis ikka, panin kõik plussid ja miinused ühte postitusse.

Ma pole küll väga kuulnud häid kogemusi farmitöö kohta, aga alatihti kuulen (millega ma ka nõustun) on see, et inimesed on need, kes teevad selle aja nii eriliseks ja kindlasti väärt seda kõike.

Et asjad minu jaoks lihtsaks teha, siin on minu plussid ja miinused farmitööst. Ma alustan miinustega, sest alati on parem lõpetada asjad positiivse noodiga.

Miinused

  1. Järelvaatajad on perversed ja hullult nõmeda käitumisega. Ausalt öeldes vedas meil enamjaolt järelvaatajatega. Kui neil oli hea tuju, siis oli ka meil hea tuju ja me korjasime rohkem õunu. Kui aga boss nende kallal õiendas, siis vähemalt üks neist alatihti karjus meie peale, ähvardas, et töötame ilma palgata, vallandas inimesi ilma põhjuseta jne.
  2. Sind võidakse vallandada ükskõik mis hetk. kasvõi siis kui järelvaatajal oli halb tuju, või bossil oli halb tuju. Või noh, kui sa tõesti halb õunakorjaja oled.
  3. Farmi omanik. Appppiiiiiiii, ma pole eales kunagi kedagi nii palju ropendamas kuulnud. Pluss, nii palju kordi ta sõimas bäkpäkkereid ja ütles lauseid nagu “Don’t drop ya fucking apples in the fucking bins ya cunts” („Ära viska neid kuradi õunu kastidesse sa v*tt“)
  4. Inimesed (kaasaarvatud mina), kellel polnud isegi autojuhilube sõitsid traktoritega (millega kaasnes paar õnneliku lõpuga õnnetust)
  5. Halva ilmaga töötamine – ja ei, ma ei räägi 30+ kraadises kuumuses töötamisest vaid padukas õunte korjamises. Tossudes, mis on läbimärjad, külmetades ja redeli otsas koperdades.
  6. Suletud ring – ükskõik mida seljakotirändurid ka valitsusele ei räägi, on ikka üks ja sama jama. Ränduritel on vaja oma päevi täis saada ja nad teevad seda kahjuks ikka iga hinna eest. Ja farmiomanikud kohtlevad ikka sind nagu totaalset rämpsu.

Plussid

  1. Inimesed, inimesed, inimesed – sa kohtud nii palju erinevate imeliste inimestega
  2. Ja nad saavad täpselt aru, mida sa tunned, sest nad kogevad täpselt samu tundeid
  3. Sa teed midagi sellist, mida paljud su sõbrad/tuttavad mitte kunagi ei tee
  4. Sa saad aru, et sa oled tegelikult palju tugevam, nii emotsionaalselt kui ka füüsiliselt, kui sa tegelikult arvad, et oled
  5. Sa oled nii uhke enda üle, kui sa lõpuks ometi selle ära teed
  6. See on seda väärt, kuna sa ilmselt saad teise aasta viisa siin imelisel maal
  7. Sa õpid olema avasüli kõikidele kogemustele, olgu nad halvad või head – kogemus ikka
  8. Ja lõpetuseks, sa õpid nii palju enda kohta

Paar viimast nädalat olid minu jaoks emotsionaalselt väga, väga rasked, enamjaolt kuna mul oli eraelus lihtsalt palju asju, mis korraga juhtus. Ja siis kui sa mõtled, et oh, nüüd on küll kuradima viimane piisk, siis tegelikult ei ole ja sa kukud veel madalamale.

Aga tegelikult on asi nii, et kui sa lõpuks näoli maas oled, siis sul pole võimalus madalamale minna. Ma avastasin, et isegi kui kõik läks valesti, ma olin üllatavalt tugev ja ei langenud täielikku masendusse, nagu paar aastat tagasi oleks ilmselt juhtunud. Mul üks sõbranna farmis ütles mulle mida teha sellistel olukordadel – ükskõik kui halb ka asi poleks, võta asju samm sammult, ja keskendu väikestele, aga headele asjadele, mis edasi su elus juhtuma hakkab. Näiteks, ma ootasin Brisbaine’i minekut ja sealt edasi Adelaide’i minekut. Ja kõik need väiksed asjad tegid mind tohutult palju rõõmsamaks.

Ma nutsin palju enne bussi peale minekut Stanthorpe’is, sest ma olin tohutult kurb, et ma pidin head aega ütlema inimestele, keda ma õppisin omal viisil armastama kolme kuu jooksul. Aga ma usun, et enamjaolt ma nutsin kergendusest, et nüüd see ongi läbi.

 

 

Heyyyyy, it’s been too long

Not going to lie, I’m just so incredibly lazy when it comes to my blog but I haven’t fully given up either. I did realise it is time to get my shit together because I am more than half a year behind with my stuff, so here goes.

I will put everything into one post because I’m a lazy ass human being – sorry for all of you who have actually been waiting for more posts.

I have literally never heard of anyone having a good experience when it comes to farm work, literally all I constantly hear are bad experiences here and there, and definitely where not to go. What I do hear though, and what I definitely agree with, is what makes the farm work great is the people you get to share it with.

To make things easy for me, here’s a list of pros and cons of my experience working on an apple orchard in Oz:

Cons

  1. Supervisors are creepy, a little perverted and hate men. Now let me explain –  the thing is, we were actually lucky with the supervisors. They were nice to us most of the time, unless they were getting shit from the actual boss. If they were having a good day, the were joking around and being chill. If the boss was on their back, they yelled at us, threatened to make us work without pay, fired people without no reason etc. Plus in addition to that, they were super sexual towards female backpackers. We had two supervisors and I was lucky to be on the good supervisor’s team – most of my days were fine, he never yelled at us. The other supervisor was mental a lot of the times.
  2. You can get fired any day without notice. It might  be affected by the mood of the boss or the supervisor. It might be because (if you’re on piece rate) you’re too good and earning more money than the boss wants to pay you. It might be because you’re not a good worker. You never really know.
  3. The actual farm owner. A sentence I heard so many times I lost count: “Don’t drop ya fucking apples in the fucking bins ya cunts” and sometimes an additional “or the next time I’ll drop ya on your fucking head and show you how it feels.” Racist remarks. Sexist remarks. Addressing one of the supervisors as a black cunt. Letting his 6 year old son drive his forklift – one day his son was on his forklift and he drove into a stack of those 800 liter apple bins (which were thankfully empty) which then fell onto my friend’s back. Um yeah, I could continue for ages.
  4. Letting people without any actual licences drive tractors (which honestly should have been binned anyway)
  5. You have to work in shit weather conditions and it doesn’t matter if you’re soaked and freezing and it literally feels like you’re walking in a puddle because your runners are so wet. And hey, might as well climb on full aluminium ladders which you can fall off anyway but why not do it in pouring rain.
  6. However shit the farm is, it’s a dead circle. Farmers can treat backpackers any way they want and the government will not do anything about it because backpackers will always need their 88 days.

Pros

  1. People, people, people – you meet so many incredible people during your time on the farm
  2. And they will understand exactly how you’re feeling because they’re feeling the exact same way
  3. You get to experience something not many people will 
  4. You realise you’re a lot stronger than you actually thought you were – both emotionally and physically 
  5. You will be SO proud of yourself once you’re done 
  6. It’ll be worth it in the end because you will most likely get a second year visa in this wonderful country 
  7. You learn to keep your arms open to whatever comes your way, whether it’s good or bad, because it’s an experience nevertheless.
  8. And last but not least – you learn so much about yourself (plus you learn a lot from other people)

The last couple of weeks for me were the worst because I was going through a lot of things in my personal life at once. And surprise, surprise, when you think you’ve hit your low, you’ll sink even lower.

 

But the thing is, once you hit your lowest, you can’t get any lower. You know what helps in this situation? A good friend of mine, Hanne, told me to just keep looking forward to the good, small things that are coming your way once I get to leave. It can be the smallest thing but if it’s positive, just concentrate on that.

For me it was just getting on the bus and driving to Brisbane and staying there for the night. And seeing my best friend Emma the morning after in Adelaide. And the small things will eventually make you much happier.

Funnily enough I cried so much when I left because I was sad to be leaving all of my friends. A huge part of it was definitely relief. What a fucking relief.

 

 

Leave a Reply

